Itiner - 39 km

FONTOS!

A Cuha-hegyi 1. ellenőrzőponton a magaslest, amin a kód volt, elvitték, helyette új magasles van, egyelőre kód nélkül.
A pótlásig csak a korábbi alternatív pontot éritek el [10 méterrel a kereszteződés előtt a jobb oldalon, a fatuskó hátulján].

Letölthető itinerek

A Bagolyvár Fogadóval szemben állva, indulj el bal kéz felé a Kossuth Lajos, majd a Széchenyi utcán, a főúttal párhuzamosan. 600 métert követően elérsz a Ciszterci Apátsághoz, a Rákóczi térre. Menj át egyenesen a zebrán, keresztezd a főutat (100 m) és ezzel el is éred a PIROS sáv jelzést, amit egyenesen kövess, végig az Alkotmány utcán a település végéig, 1,4 km-en keresztül. A jelzés jobbra fordul, amit kövess tovább 700 méteren keresztül és menj át a kis hídon a Cuha-patak felett. Továbbra is a PIROS sáv jelzésen menj, immár az erdőbe érve. A következő 3 km-es szakaszon az út végig a Cuha-patak és a vasút között kanyarog. Ekkor elérsz egy patakot (ami jobbról, a kis alagútból folyik), ezen átkelve kövesd tovább a PIROS sávot! Majd figyeld a 469-es számú vasúti kis beton oszlopot, mert ezt követően éred el a PIROS négyzet jelzést, ahol fordulj jobbra (eddig megtett táv: 6 km). Ne lepődj meg, ha kicsit csalános. Keresztezd a vasúti síneket és indulj fel a Cuha-hegyre, melyet 1,3 km múlva el is érsz, és ezzel meg is érkeztél az 1. ellenőrző ponthoz. [Cuha-hegy] A kód pontos helye: 10 méterrel a kereszteződés előtt jobb oldalon,egy tuskó hátulján. (Eddig megtett táv: 7,5 km)

Folytasd utadat balra kanyarodva a PIROS négyzeten. 1 km múlva ahogy kiértél az erdőből, fordulj balra. 500 méter múlva a mező szélénél fordulj jobbra a jelöletlen útra. Újabb 500 métert követően megint fordulj jobbra az első leágazásnál. Haladj tovább egyenesen a jelöletlen úton, a főútig (800 m). Keresztezd a főutat, majd innen a PIROS + jelzésen 200 méter múlva elérsz Gézaháza pihenő bejáratához. Itt a kaputól balra, kívül menj tovább a jelzésen. 900 méter múlva eléred a ZÖLD sáv jelzést, melyet a kis faházikó mellett vezet be balra. Menj végig a Kő-árok szurdokon, 2,8 km-en keresztül. Az aszfalt útra kiérve hamarosan megpillanthatod a Cseszneki várat. 700 métert követően, továbbra is a ZÖLD sávot jelzést követve beérsz Csesznekre, ahol a temetőben egy kék kutat találsz (a kút télen nem működik). 300 méter múlva elérsz a Cseszneki várhoz felvezető úthoz. Az út mentén találsz három információs táblát, és ezzel el is érted a 2. ellenőrző pontot. [Csesznek] A kód pontos helye: a bal oldali, Bakonyerdő tábla hátoldalán. Az alternatív pont helye: az út másik oldalán, 20 méterrel tovább, a fa kerékpártároló hátulján. (Eddig megtett táv: 15,3 km)

Menj tovább immáron lefelé az aszfalt úton a ZÖLD sáv jelzésen 500 métert (a Vár út 42. szám alatti Faluház udvarán találsz mosdót, ami egész évben nyitva van) Az út végén fordulj balra a Vasút utcára. Haladj tovább újabb 500 métert, majd fordulj jobbra (kék kút az út bal oldalán - télen nem működik), 200 métert követően az alagúton át eléred az erdőt. Innen továbbra is a ZÖLD sáv jelzést kövesd. Irány fel a Zörög-hegyre. A legmagasabb pontját 1,7 km múlva éred el. Felérve jöhet egy hosszú, 3,2 km-es nagyrészt lejtős, kanyargós rész, amivel meg is érkeztél a ZÖLD sáv, SÁRGA + / PIROS + jelzések kereszteződéséhez, ami egyben a 3. ellenőrző pont. [Kőpince-forrás] A kód pontos helye: bal kéz felől, nagy átmérőjű tuskó hátulján, a SÁRGA + és PIROS + jelzéssel ellátott fával szemben, az úttól 4 méterre. Az alternatív pont helye: szintén nagy átmérőjű tuskó hátulján, további 5 méterrel beljebb. (Eddig megtett táv: 21,4 km)

Innen a ZÖLD sáv jelzésen haladva 200 méter múlva elérsz a Kőpince-forráshoz, ezzel újra megérkeztél a Cuha-patakhoz. Innen a PIROS sávot követve menj végig a varázslatos Cuha-szurdokon keresztül. Ezen szakaszon 7 alkalommal kell átkelned a patakon, ezt évszaktól és időjárástól függően meg lehet úszni száraz cipővel.  5,1 km elteltével fordulj jobbra a hídra a SÁRGA sávot követve a Porva-Csesznek vasútállomás felé. A vasúti sínen áthaladva a ZÖLD sávon folytasd utadat. Kb. 180 méter után a széles útról térj le jobbra. Figyelj jól a jelzésre, továbbra is a ZÖLD sávon haladj. Itt kicsit csalános-vadregényes, hogy ne legyen unalmas! 2,2 km múlva kiérsz az erdőből, ahol jobbra fordulva folytasd utadat a mező szélén, továbbra is a ZÖLD sávon (29,2 km). 700 métert követően fordulj balra és kövesd az utat lefelé. Figyelj, a következő 800 méteres szakaszon helyenként mély árkok, gödrök vannak a homokos talajban. 300 méter múlva elérsz egy kék kutat és ezzel be is értél Porvára. A Fő utcát keresztezve beérsz a Bakonyérköz utcába (20 méter jobbra) ahol rátérsz a SÁRGA sávra. Menj tovább 1,5 km-t, majd fordulj jobbra a kiserdő előtt, 150 m múlva pedig fordulj balra. Óvatosan, itt egy 200 méteres szakaszon villanypásztor mellett kell menned és helyenként gödrök is vannak jobb oldalon.  Az útra kiérve, szemben a KÉK sávon folytasd utadat. Az aszfaltos úton 700 méter múlva a hirdető tábla előtt a KÉK sáv jelzés letér jobbra, Te is erre menj. Ezzel be is érsz Borzavárra. 700 métert követően érsz el a Polgármesteri Hivatalhoz, amivel szemben (Fő utca 66.) egy kék kutat találsz.100 méter múlva elérsz a Borzavár Vegyesbolt buszmegállóhoz és pihenőhöz, amivel meg is érkeztél a 4. ellenőrző ponthoz. [Borzavár] A kód pontos helye: Információs tábla hátoldalán. Az alternatív pont helye: A tábla mögötti pihenő asztallapjának alján. (Eddig megtett táv: 34,5 km)

Haladj tovább a KÉK sávon, majd 600 métert követően a települést elhagyva az útról balra letérve haladj továbbra is a KÉK sáv jelzésen a főúttal párhuzamosan és indulj el felfelé. 1,9 km múlva felérsz a Pintér-hegy oldalába, innen már végig lefelé vezet az utad. 1,3 km-t követően beérkezel Zircre. Menj tovább a Deák Ferenc utcán továbbra is a KÉK sávon, egészen a Rákóczi térig, ahonnan már ismerős 700 m-es úton (Széchenyi u. és Kossuth u.) térj vissza a Bagolyvár Fogadóhoz a Célba. (Megtett táv: 39,7 km)

Gratulálunk a sikeres teljesítéshez!

Vízvételi lehetőségek

• Bagolyvár Fogadó, zuhanyzó és mosdó hátul az udvarban (0 km)
  • Csesznek Temető, Totya u. – kék kút (15 km) – télen nem üzemel
  • Csesznek, Vár út 42. – Faluház udvarán mosdó (15,8 km) – egész évben
  • Csesznek, Vasút u. – kék kút (16,3 km) – télen nem üzemel
  • Kőpince-forrás (21,6 km)
  • Porva – kék kút (31 km)
  • Borzavár, Fő út 66. – kék kút (34,4 km)